ŠkodaYeti
Bezpečnost
Bezpečí je nyní dostupnější než kdykoliv dříve
Jednou z oblastí, ve kterých Yeti nepřipouští žádné kompromisy, je bezpečnost cestujících. Proto nabízí ve všech verzích standardně přední a boční airbagy řidiče a spolujezdce, stabilizační systém ESC, signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů řidiče i spolujezdce, přední hlavové opěrky WOKS, kotoučové brzdy na všech kolech, světla pro denní svícení a kontrolu funkčnosti vnějšího osvětlení… Je toho opravdu hodně, co říkáte? Ale můžete mít ještě něco navíc? Ano. Bezpečnostní výbavu můžete doplnit také o kolenní airbag řidiče a hlavové airbagy pro přední i zadní cestující (vše standardně od verze Ambition), boční airbagy pro zadní cestující, přední mlhovky, které je možné mít i s Corner funkcí a bi-xenonové světlomety s natáčením a s funkcí AFS (standardně pro L&K). Od verze Elegance jsou zadní svítilny vybaveny LED diodami. Na přání je možné vůz vybavit asistentem rozpoznání únavy řidiče. Své mimořádné schopnosti ochránit dospělé i dětské cestující prokázal Yeti i v nárazovém testu EuroNCAP, ve kterém získal maximální ohodnocení ve výši pěti hvězdiček. Za ochranu chodců byly Yetimu uděleny dvě hvězdičky, což je u vozů SUV vynikající výkon. |
Škoda Safety Day 2010 - Nárazový test Yetiho a Superbu v rychlosti 90 km/h
7. září 2010 se v areálu testovacího polygonu Škoda Auto v Úhelnici odehrál ojedinělý nárazový test. Jedoucí vůz Škoda Yeti v rychlosti 90 km/h čelně narazil do stojícího vozu Škoda Superb Combi. Oba vozy byly osazeny čtyřmi testovacími figurínami. Po zpracování všech dat a rekonstrukci z místa nárazu, dospěli experti z týmu Výzkumu dopravní bezpečnosti Škoda Auto k jasnému závěru: posádka obou vozidel by v případě reálného střetu v rychlosti 90 km/h při správném použití všech bezpečnostních prvků vyvázla bez jakýchkoliv zranění. Nárazový test byl inspirován skutečnou dopravní nehodou, kterou analyzoval tým Výzkumu dopravní bezpečnosti Škoda Auto. Z fotografií je patrné, že celá energie nárazu při rychlosti 90 km/h byla absorbována přední částí vozu. Prostor pro posádku vozu zůstal bez sebemenších deformací. Při prozkoumání záběrů z vysokorychlostních kamer je patrná rychlá reakce elektronických systémů vozů, starajících se o aktivaci bezpečnostních prvků. Ještě dříve, než se daly do pohybu figuríny uvnitř vozu, došlo k aktivaci bezpečnostních pásů, kolenního i čelních airbagů. Již v 45. tisícině vteřiny po prvním doteku nárazníků byly všechny airbagy připraveny pohltit energii lidského těla. Přestože se jednalo o jiný typ nárazu a vyšší rychlost, byla pro srovnání zatížení posádky vozu při nárazu použita metodika hodnocení nezávislého sdružení Euro-NCAP. Za dospělé pasažéry sedící v modelu Superb Combi by bylo dosaženo 98,25 % z maxima možných bodů. Pro dětské pasažéry ve voze je to dokonce plný počet - 100 %. Hodnoty z vozu Škoda Yeti dosahují v případě dospělých pasažérů výsledku 99,94 % a 93,19 % u dětí. Výborné výsledky prokázala i podrobnější analýza vybraných měření, jako je např. zatížení hlavy nebo stlačení hrudníku cestujících ve voze. Evropský předpis nařizuje jako maximální hodnotu zatížení hlavy cestujícího ve voze hodnotu 80 G. Toto zrychlení je při krátko-dobém působení lidský mozek schopen přestát bez vážných poškození. Hodnota naměřená na hlavě figuríny řidiče ve voze Škoda Yeti dosahuje pouze 44 % z předpisem povolené hodnoty, tedy ani ne poloviční ve srovnání s úrovní, kterou předpisuje zákonný předpis. V případě stlačení hrudníku dospělého cestujícího platí podobné závěry a naměřená hodnota se pohybuje pouze na 35,7 % povolené hodnoty. Hodnoty povolené pro zatížení stehenních kostí byly pouze na úrovni 20 % dovoleného maxima. |