ŠkodaSuperb 4x4
Bezpečnost
Tady jste v bezpečí za všech okolností
Vynikající aktivní i pasivní bezpečnost je jednou z klíčových vlastností modelové řady Superb. Již v základní výbavě Active nabízí prakticky celý soubor bezpečnostních prvků, které jsou v současnosti známé. Naprostou samozřejmostí se staly přední, boční i hlavové airbagy, kolenní airbag pro řidiče, stabilizační systém ESC, signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů řidiče i spolujezdce, přední hlavové opěrky WOKS, přední mlhová světla, světla pro denní svícení, zadní LED svítilny, kontrola tlaku v pneumatikách či asistent rozjezdu do kopce.. Základní verzi Active můžete dále doplnit o natáčecí bi-xenonové světlomety s funkcí AFS (Adaptive Frontlight System) s LED denními světly, výsuvné integrované ostřikovače světlometů, dešťový senzor a Corner funkci mlhových světlometů. Ve vyšších verzích Ambition, Elegance a L&K jsou již tyto prvky obsaženy. Na přání pro všechny výbavové verze se nabízí asistent rozpoznání únavy řidiče či boční airbagy pro zadní cestující, čímž počet airbagů ve voze zvýšíte ze standardních sedmi na devět. Důkazem špičkové bezpečnosti Superbu je získání nejvyššího možného ocenění v nárazovém testu EuroNCAP ve výši pěti hvězdiček za ochranu posádky. Pokud se rozhodnete pořídit si nový Superb nebo Superb Combi, získáte vůz, na který se můžete spolehnout v jakékoliv situaci. |
Škoda Safety Day 2010 - Nárazový test Yetiho a Superbu v rychlosti 90 km/h
7. září 2010 se v areálu testovacího polygonu Škoda Auto v Úhelnici odehrál ojedinělý nárazový test. Jedoucí vůz Škoda Yeti v rychlosti 90 km/h čelně narazil do stojícího vozu Škoda Superb Combi. Oba vozy byly osazeny čtyřmi testovacími figurínami. Po zpracování všech dat a rekonstrukci z místa nárazu, dospěli experti z týmu Výzkumu dopravní bezpečnosti Škoda Auto k jasnému závěru: posádka obou vozidel by v případě reálného střetu v rychlosti 90 km/h při správném použití všech bezpečnostních prvků vyvázla bez jakýchkoliv zranění. Nárazový test byl inspirován skutečnou dopravní nehodou, kterou analyzoval tým Výzkumu dopravní bezpečnosti Škoda Auto. Z fotografií je patrné, že celá energie nárazu při rychlosti 90 km/h byla absorbována přední částí vozu. Prostor pro posádku vozu zůstal bez sebemenších deformací. Při prozkoumání záběrů z vysokorychlostních kamer je patrná rychlá reakce elektronických systémů vozů, starajících se o aktivaci bezpečnostních prvků. Ještě dříve, než se daly do pohybu figuríny uvnitř vozu, došlo k aktivaci bezpečnostních pásů, kolenního i čelních airbagů. Již v 45. tisícině vteřiny po prvním doteku nárazníků byly všechny airbagy připraveny pohltit energii lidského těla. Přestože se jednalo o jiný typ nárazu a vyšší rychlost, byla pro srovnání zatížení posádky vozu při nárazu použita metodika hodnocení nezávislého sdružení Euro-NCAP. Za dospělé pasažéry sedící v modelu Superb Combi by bylo dosaženo 98,25 % z maxima možných bodů. Pro dětské pasažéry ve voze je to dokonce plný počet - 100 %. Hodnoty z vozu Škoda Yeti dosahují v případě dospělých pasažérů výsledku 99,94 % a 93,19 % u dětí. Výborné výsledky prokázala i podrobnější analýza vybraných měření, jako je např. zatížení hlavy nebo stlačení hrudníku cestujících ve voze. Evropský předpis nařizuje jako maximální hodnotu zatížení hlavy cestujícího ve voze hodnotu 80 G. Toto zrychlení je při krátko-dobém působení lidský mozek schopen přestát bez vážných poškození. Hodnota naměřená na hlavě figuríny řidiče ve voze Škoda Yeti dosahuje pouze 44 % z předpisem povolené hodnoty, tedy ani ne poloviční ve srovnání s úrovní, kterou předpisuje zákonný předpis. V případě stlačení hrudníku dospělého cestujícího platí podobné závěry a naměřená hodnota se pohybuje pouze na 35,7 % povolené hodnoty. Hodnoty povolené pro zatížení stehenních kostí byly pouze na úrovni 20 % dovoleného maxima. |